-
Вашата кошница е празна!
Както при автомобилите, така и при велосипедите, спирачките са от ключова
важност. Независимо
дали сте в града или в планината, от значение е те винаги да са изправни. Болшинството велосипеди
притежават ръчни спирачки като най-безопасни и най-удобни. Спирачките биват
няколко вида като дисковите имат редица предимства. Първите спирачки са
всъщност краката на велосипедиста. Имайки предвид големината на колелата,
спирането с крака не е нито лесно, нито бързо. Най-старите спирачки за капла се
наричат кантарчета. Днес
те вече не се използват.
- Челюстните спирачки или спирачките за капла притискат от двете
страни на велосипедното колело с помощта наколодки, като забавят неговото въртеливо движение. Спирачното действие
се предава посредством жило. Челюстните спирачки са най-разпространеният тип, особено при
планинските велосипеди заради ниската цена, лесната поддръжка, достатъчно
високата ефективност и добрите спирачни качества в сухи условия. Отделните
модели на този вид спирачки могат да са механични или хидравлични. Механичните
биват V-образни и U-образни. Кантиливерните спирачки са остарял V-образен тип
спирачки. Всички челюстни спирачки се награват по-малко от дисковите,
настройката им е лесна и удобна, масата и цената им са значително по-малки от
тези на дисковите. Недостатъците им са, че колодките трябва да се сменят често.
Попадането на мръсотия, вода или лед в тях намалява значително ефективността им.
- Дисковите спирачки представляват стоманен диск, разположен на
втулката на велосипедното колело, като правило от лявата страна и устройство,
което притиска диска към колодките. Този вид спирачки също могат да бъдат механични
или хидравлични. Спирачният апарат се монтира на специални уши на вилката или
рамката. Дискът (или роторът) се закрепва за главината.
Основното
предимство на дисковите спирачки е че са структурно по-усъвършенствани от
V-образните спирачки и по-мощни. Стоманеният ротор може да понася много
по-голямо натоварване в сравнение с алуминиевите шини, което в резултат
означава несравнимо по-голям спирачен потенциал. Но за сметка на това дисковите
спирачки са по-скъпи и по-тежки. Дискови спирачки (все още) не се монтират на
шосейни велосипеди, основно заради по-голямото им тегло. Има сведения в
Интернет пространството, че се работи в тази насока, но засега никой не се е
наел със серийното производство на такива спирачки.
При нас можете да намерите качествени спирачки
на най-добрите цени.
Дизайн на апарата: механичен, моноблокIS монтажДиск ротор: 160 ммСинтеровани накладкиНастройка на на..
49.00лв.
Специално покритие, което освен красив дизайн отделя по-добре топлината от спирачкатаСпециално лостч..
295.00лв.
V-образни (V-brake) спирачки за планински (МТВ) и градски велосипеди с ефективен дизайн.Ма..
18.00лв.
V-образни (V-brake) спирачки за планински (МТВ) и градски велосипеди с ефективен дизайн.Ма..
18.00лв.