Курбели / плочи за курбели

Курбели / Плочи за Курбели- velomеn.bg

Курбелите се закрепват за оста на средното движение. Това закрепване става по няколко начина-и тук има различни стандарти. Преди години имаше само един вид оси с четвъртита (квадратна) форма в краищата. Такава е и формата на отвора в курбела, чрез който той се нанизва на оста. След като се сложи курбелът на оста, той се притяга силно с болт, който влиза в оста на средното движение. Между курбела и оста не трябва да има никакво мърдане. С течение на времето обаче, вследствие на износването е възможно да се появи хлабина и тогава трябва да се смени едно от двете, или и двете. За да се намали това износване се появиха няколко нови стандарта, при които краищата на оста и отворите на курбелите са оформени чрез жлебове (шлици), което още повече усилва сцеплението и намалява износването. Първият такъв стандарт беше въведен от Shimano и се нарича Octalink. След това, през 2001 г. се появи ISIS (отворен стандарт, зад който застанаха няколко известни производители) и той стана най-широко използван. Има и други подобни захвати, използвани от отделни производители (например Power Spline на Truvativ, който замести квадратните оси при по-евтините им касети).

Демонтирането на курбелите изисква специални инструменти, които издърпват курбела. По принцип се използва стандартизиран издърпвач, като за четвъртита ос и ISIS той може да е различен или комбиниран, но при най-евтините байкове се срещат и курбели, които изискват по-специални издърпвачи.

В последните години все по-масово навлизат системите, при които средното движение не е касета, а представлява две чашки, навиващи се в рамката, в които се помещават масивни лагери. Оста също е с голям диаметър, в единия си край е закрепена твърдо към единия курбел, а другият курбел се нанизва от отсрещната страна, като захватът обикновено е с някакъв вид шлици (жлебове). Shimano първи въдедоха тази технология под името Hollowtech ІІ, след което постепенно и другите производители разработиха свои варианти, като всеки си има някои специфични особености и елементи, както и собствено търговско наименование. С други думи, за общ стандарт не може да се говори, но на практика в много случаи някои части са взаимозаменяеми-например можете да използвате курбели от една марка със средно движение от друга. Все пак най-сигурно е да се придържате към един производител, освен ако не сте сигурни в това, което правите. Тези системи обикновено изискват специален инструмент само за монтажа и демонтажа на чашките с лагерите.  

При най-евтините велосипеди десният курбел и предните венци са едно цяло, но например при планинските велосипеди тази технология вече почти не се използва. При всички по-хубави байкове зъбните колела (венците, наричат ги също и плочи) могат да се демонтират от курбела, тъй като са прикрепени към него чрез болтове. Тези болтове определят и различните стандарти за закрепване на венците. По-старият тип се прикрепват чрез пет болта (този стандарт вече не се използва), а по-новият чрез четири. Дупките за болтовете са наредени в окръжност и тази окръжност може да е с различен диаметър, при това всеки курбел има по два реда дупки, наредени в по-голяма и по-малка окръжност - голямата и средната плочи се закрепват за външния ред дупки (голямата окръжност), а малката за вътрешния ред дупки. За стандарта с пет болта има два размера за окръжностите - стандартен (110 мм външна и 74 мм вътрешна) и компактен (94 мм външна и 58 мм вътрешна). За новия стандарт с четири болта също има два варианта-"голям" (112 мм и 68 мм, вече не се използва) и компактен (104 мм и 64 мм), като последният е масово разпространеният в момента стандарт. Възможно е обаче при някои производители стойностите да са други, т.е. различни от стандартните. При всички положения, когато подменяте предните венци, внимавайте да не объркате съвместимостта им.


Курбелите биват няколко дължини - 160, 165, 170, 175, 180 мм и др. 


Тук можете да намерите курбели и ос касети, независимо дали Вашият велосипед е градски, шосеен, планински, BMX или Dirt Jump. Частите, които предлагаме са с най-високо качество!

 

Показване:
Подреждане по:

Курбел NECO 170mm

Курбел NECO 170mm   NMA360/G408 28T/38T/48T    ALLOY SLIVER 170MM CRA..

28.00лв.

Курбел NECO 170mm

    Курбел NECO 170mmNMS380/G404  24T/34T/42T,  ALLOY BLACK 170MM CRA..

22.00лв.

Курбел NECO 170mm

    Курбел NECONFA150/G502 52T(SLIVER)  STEEL,   ALLOY SILver 1..

21.00лв.

Курбел SHIMANO 175mm

         Курбел SHIMANO 175mmFC-M361-LFOR REAR 8/7SPEED175MM, 48X38X..

52.00лв.

Курбел Shimano, FC M521, Deore, OCTALINK , 44/32/22T

Курбел, Shimano, FC M521, Deore, OCTALINK , 44/32/22T Характеристики:- Употреба: Планински -..

107.00лв.

Курбел SUNTOUR 170mm

        Курбел SUNTOURCW14 XCC-T208-PBIG28/38/48T170mm, 24S, BLACK, WITH ..

28.00лв.

Курбел, Shimano, FC M4000, ALIVIO, OCTALINK , 40-30-22T

Курбел, Shimano, FC M4000, ALIVIO, OCTALINK , 40-30-22T Характеристика:- Употреба: Планински- ..

79.00лв.

Курбели RACE FACE AEFFECT , DM32, 170

Предназначен за: XC / Trail / EnduroРазмер: 170Диаметър на оста: 24мм:Тегло: 745g (32T 170mm с B..

269.00лв.

Курбели Race Face Aeffect DM30, 170

Intended use: MTB;Chainring: Chainring Number: 1Translation: 30 gearsCrank: Axle Chain line..

269.00лв.

Курбели Race Face RIDE XC 24/32/42 10spd-175mm

 Плочи: 24/32/42T,10 скорости.Материал на рамената: 6066 Алуминий.- 'EXI' стандарт на средн..

239.00лв.

Курбели Shimano FC-M4050 Alivio 9ск. 36 x 22 T 175mm.

Модел: Shimano FC-M4050 AlivioУпотреба: MTB Дължина на рамото: 175 ммМеждуболтово разстояние: 1..

99.00лв.

Плоча Race Face Narrow WIDE Blue 104x32

Built For: XC/Trail/AM, XC/Trail/DH/DJNarrow Wide tooth profiling ensures ultimate chain retenti..

89.00лв.

Плоча Race Face Narrow WIDE green 104x32

Built For: XC/Trail/AM, XC/Trail/DH/DJNarrow Wide tooth profiling ensures ultimate chain retenti..

89.00лв.